In 2013 zag Eyecon het levenslicht. Het was een persoonlijk project, dat bedacht en uitgevoerd door de Italiaan Michele Rovere. Hij wilde ver weg blijven van de overkoepelende structuren en beperkingen van grote merknamen. Vanuit zijn technische achtergrond als meubelontwerper en -maker en zijn eigen commerciële ervaring bedacht hij het plan om Eyecon te starten.

Het aanbod van Eyecon is gebaseerd op een diepgaande kennis van productiecycli. Zo kan Eyecon de kleuren van de monturen verfijnen en gaan experts voortdurend op zoek naar hoogstaande materialen. Metalen en acetaten van topkwaliteit, voor minder gaat Eyecon niet.

Wat Eyecon Eyewear zo modern maakt, is het feit dat het bedrijf altijd openstaat voor – en zelfs de voorkeur geeft aan – de nieuwste stromingen en trends in de modewereld. De lijnen en kleuren evolueren smaakvol mee, maar het bedrijf geeft niet toe aan radicale veranderingen of technische compromissen. De stijl van de Eyecon collecties wordt volwassener naarmate de jaren verstrijken, maar blijft steeds eerlijk, duidelijk en betrouwbaar.
Bij alle creatieve ideeën, onderzoeken en productieprocessen staat de eindklant centraal. Daarom gaat er erg veel aandacht naar de pasvorm van elk product.

 

De Eyecon modellen worden vaak geprezen om hun comfortabele draagbaarheid en verwaarloosbare gewicht.